اپل در کمال صدا از دو دهه پیش تمرکز دارد ، Apple Music Lossless آن را برطرف می کند



اپل به تازگی دنیا را به سمت جریان موسیقی سوق داده است. این شرکت در مهمترین اقدام خود از زمان اعلام اپل موزیک در سال 2015 ، دسترسی به موسیقی دیجیتال با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه هزینه اضافی را دموکراتیک کرده است.

نتیجه گیری بزرگ از اعلامیه اپل موزیک با Spatial Audio و Dolby Atmos با Lossless Audio این است که مشترکین اخبار اضافی در صورتحساب ماهانه خود مشاهده نخواهند کرد بدون توجه به اینکه چطور گوش دهید ، ماهیانه 9.99 پوند خواهد بود. این یک افزوده خیره کننده به پیشنهاد ارزش است.

درست مثل چند سال پیش که فیلم های همه را از HD به 4K ارتقا داده اید ، اپل نمی خواهد کسی برای بهترین کیفیت موجود هزینه بیشتری بپردازد. تجربه موسیقی Apple شما بهترین تجربه شما برای جمع آوری تجهیزات صوتی و اتصال داده خواهد بود. شما همچنان به تجهیزات صوتی عالی نیاز خواهید داشت تا متوجه افزایش موسیقی صوتی صوتی با کیفیت استودیو شوید ، اما این فرصت از ماه آینده در دسترس است.

به همین ترتیب ، اپل برای برخی از بازیکنان موجود مدل تجاری ایجاد کرده است. همین حالا یک پنی برای افکار تیدال؟ آیا وقتی اپل ده شارژ می گیرد ، می تواند 20 پوند در ماه ادامه دهد؟ به این ترتیب ، اپل اساساً کل استراتژی خود را هماهنگ می کند. آیا Spotify HiFi جرات نمی کند از این الگو پیروی کند و مزایای مشابهی را بدون افزایش قیمت به مشترکان Premium ارائه دهد؟ آمازون قبلاً دیده است که این کتیبه روی دیوار است و قیمت پیشنهادات HiFi خود را کاهش داده است. حرکت شما ، Spotify!

بخشی از قدرت بزرگ اپل ، توانایی شکل دادن کل صنایع به شکل خاص خود است و این کار را دوباره انجام داده است. بازیکنان موجود در حال تطبیق یا مرگ هستند و این دوباره در اینجا اتفاق می افتد. من تصور نمی کنم اگر تیدال از این الگو پیروی کند.

دو دهه پیش ، اپل انقلابی در موسیقی ایجاد کرد که راحتی آن را نسبت به وفاداری صدا به طرز فوق العاده ناموزونی اولویت می داد. حداقل به مدت 10 سال ، حرکت به سمت موسیقی دیجیتال فداکاری برای مصرف کنندگان اصلی بوده است. این پرونده های MP3 بسیار فشرده گامی نادر در حرکت بی وقفه فناوری مدرن بود.

وقتی همه ما iPod خریدیم ، ناگهان صدای موسیقی ما خیلی بدتر از CD های انباشته شده بود. اما بازده احتمالاً ارزش آن را داشت. ما موسیقی را به اندازه کافی هول دادیم تا قفسه اتاق نشیمن را در یک هارد دیسک کوچک در جیب آنها پر کنیم ، و ما کاملا آن را دوست داشتیم.

حالا اپل همه چیز را وعده می دهد. راحتی 75 میلیون آهنگ در کف دست شما با سرعت 16 بیت / 44.1 کیلوهرتز ، تا فایلهای Hi-Res بدون ضرر در 24 بیت / 192 کیلوهرتز. پیشنهاد جدید بدون ضرر شروع می شود کیفیت پخش CD بومی همه دستگاه های اپل است و از آنجا بهبود می یابد. دور تمام شد ، فقط 20 سال طول کشید.

منافع به همین جا ختم نمی شوند. ما دیدیم که محدوده AirPods اپل در هنگام تهیه Spatial Audio برای فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می تواند تا چه اندازه موثر باشد و اکنون این شرکت با ارائه نویدبخشی از فناوری همه جانبه Dolby Atmos ، این موسیقی را در موسیقی آورده است. ما هیجان زده ایم که سعی می کنیم تصور کنیم این تجربه شبیه کنسرت هایی است که همه ما در سال گذشته خیلی از دست داده ایم.

البته اپل این کار را از روی مهربانی انجام نمی دهد. او می داند که این می تواند نبرد بزرگی در جنگ جریان موسیقی باشد. او می داند که به دلیل دوستانه بودن قیمت ، به احتمال زیاد شاهد هجوم مشترکان خواهد بود. او می داند که بسته های اشتراکی Apple One اکنون حتی جذاب تر به نظر می رسند.

هنوز هم ممکن است تأثیر فوری نبینیم. در این مرحله صدای بی ضرر هنوز جای خوبی دارد. اکثر مشتریان پخش کننده موسیقی از کیفیت فعلی ارائه شده بیشتر راضی نخواهند بود ، ممکن است دیگران نتوانند بین این دو استاندارد تمایز قائل شوند.

واقعیت این است که اپل پاکت را از نقطه نظر فنی دوباره و بدون حق بیمه ای که انتظار داشتیم تحت فشار قرار می دهد.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *